Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

download Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

of 29

Transcript of Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    1/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/

      Navigation

    Search...

    Taxe PFA – plateste mai putine taxe!scris de Constantin în 30/04/2014

    Toata lumea e interesata de nivelul taxelor si impozitelor la o PFA sau

    intreprindere individuala, si ce diferente sunt fata de salariati. Este unul din cele

    mai citit posturi de pe site.

    Tabelul de mai jos te ajuta sa-ti clarifici situatia taxelor pentru o PFA sau

    pentru Intreprinderea Individuala si cum sa faci ca sa platesti mai putin

    taxe.

    Datele sunt actualizate la zi si sunt valabile pentru tot anul 2014.

    Poti descarca gratuit raportul complet, dupa ce te inregistrezi pe site. Apasa aici.

    http://gestiunepfa.ro/author/admin/http://-/?-http://gestiunepfa.ro/http://gestiunepfa.ro/index.php?/register/fglmoy

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    2/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 2

    a. Exemplu de calcul taxe la normă de venit

    Cod CAEN – 4532: Comerţ cu amănuntul de piese şi accesorii pentru autovehicule

    Localitate – Bucuresti, sector 1

    Norma de venit 27.500 lei

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    3/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 3

    Neplatitor TVA 

    Contributia la pensie = 252 * 12 = 3.024 lei

    Contributia la CASS = 27.500 * 5,5% = 1.512 lei

    Impozit pe venit = 27.500 * 16% = 4.400 lei

    Rezultat net teoretic = 27.500 – 3.024 – 1.512 – 4.400 = 15.564 lei

    Daca titularul PFA este angajat sau pensionar nu se mai plătește contributia la pensie. Rezultatul real

    poate fi oricare, chiar si pierdere.

    Daca titularul se angajeaza cu 2 ore cu scopul de a plati CAS mai putin atunci economiseste 151*12= 1.812 lei

    pe an.

     

     b. Exemplu de calcul taxe in sistem real

    Cod CAEN – 4532: Comerţ cu amănuntul de piese şi accesorii pentru autovehicule

    Localitate – Bucuresti, sector 1

    Neplatitor de TVA 

     Venituri realizate = 182.000 lei

    Cheltuieli deductibile realizate = 170.000 lei

    Contributia la pensie = 252 * 12 = 3.024 lei

    Contributia la CASS = 12.000 * 5,5% = 550 lei

    Impozit pe venit = (12.000-3.024-660) * 16% = 1.330 lei

    Rezultat net = 12.000 – 3.024 – 660 – 1.330 = 7.986 lei

    Daca titularul se angajeaza cu 2 ore, cu scopul de a plati CAS mai putin atunci economiseste 151*12= 1.812 leipe an.

    PFA-ul va continua sa plateasca CAS si in anul urmator deoarece venitul obtinut (12.000/12 = 1000 lei) este

    mai mare decat minimul prevazut de 804 lei.

     Art. 296/22. – (1) Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale pentru persoanele prevăzute la

    art. 29621 alin. (1) lit. a)-e) este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din câştigul salarial mediu

     brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi nici mai mare decât echivalentul a de 5

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    4/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 4

    12 Îmi place   Tweet   0   Distribuie   0

    ori acest câştig; contribuabilii al căror venit rămas după deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor

    efectuate în scopul realizării acestui venit, respectiv valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportat la

    cele 12 luni ale anului, este sub nivelul minim menţionat, nu datorează contribuţie de asigurări sociale.

    c. Exemplu de calcul taxe la un salariu brut de 1000 de lei

     

    Dacă sunt neclarități te rog scrie la comentarii intrebarea ta.

    Distribuie:

     About Constantin

    Sunt economist, pasionat de internet, partener intr-un grup de firme care au ca obiect de

    activitate consultanta de afaceri si financiar-contabila; sunt la randul meu titular de

    intreprindere individuala.

     View all posts by Constantin→

    Share   Mai mult

    Like this:

     Like

    One blogger likes this.

    http://gestiunepfa.ro/author/admin/http://gestiunepfa.ro/author/admin/

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    5/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 5

     Pragul de rentabilitate – cel mai important indicator financiar pentru un startup Termen limita – declaratia 200

    100 Responses to Taxe PFA – plateste mai putine taxe!

    simion doina 27/03/2014 at 10:16 # 

     AS DORI UN EXEMPLU SI PENTRU CALCUL TAXE PENTRU O LUNA 

    RĂSPUNDE  

    constantin 31/03/2014 at 14:14 # 

    O sa reactualizez articolul si sa o fac si o comparatie de taxe intre acelasi venit ca salariu

    si ca PFA.

    Multumesc.

    RĂSPUNDE  

    Toniuc 13/04/2014 at 09:36 # 

    „Daca titularul se angajeaza cu 2 ore, cu scopul de a plati CAS mai putin, atunci economiseste

    160*12= 1.920 lei pe an.” – Unde se poate angaja? Poate fi angajatul propriului PFA?

    RĂSPUNDE  

    constantin 14/04/2014 at 18:26 # 

    Se poate angaja la o societate comerciala sau alt pfa care nu are acelasi obiect de

    activitate cu pfa-ul dvs. Daca angajatorul este si clientul dvs acesta nu trebuie sa fie unicul client,

    pentru a se evita problema activitatii dependente, vedeti aici mai mult despre dependenta

    http://gestiunepfa.ro/activitate-independenta-vs-activitate-dependenta/.

    RĂSPUNDE  

    Tinel 07/05/2014 at 23:05 # 

    In cazul unei pfa avand cod caen 6622 platesc taxe lunare?

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/activitate-independenta-vs-activitate-dependenta/http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=780#respondhttp://gestiunepfa.ro/termen-limita-declaratia-200/http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=786#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=785#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=787#respondhttp://gestiunepfa.ro/pragul-de-rentabilitate/http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=779#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    6/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 6

    Constantin 10/05/2014 at 19:31 # 

    Indiferent de codul CAEN persoanele fizice autorizate (PFA/II/IF) platesc taxele

    trimestrial pana la data de 25 a ultimei luni din trimestru, adica martie, iunie, septembrie si

    decembrie.

    RĂSPUNDE  

    Man 11/05/2014 at 21:24 # 

     Asadar, chiar si pentru cei la norma, se scad contributiile din cifra normei pentru a se calcula

    impozitul ?

    RĂSPUNDE  

    Constantin 13/05/2014 at 15:22 # 

    Impozitul de 16% se aplica la norma de venit, fara a se scadea valoarea contributiilor.

    RĂSPUNDE  

     bogdan mariana 16/05/2014 at 16:20 # 

    In cazul PFA in sistem real, impozitul pe venit, platit in anul trecut pentru anul anterior, intra

    in categoria cheltuielior deductibile ale anului trecut? De exemplu, impozitul platit in anul 2013,

    pentru anul 2012, se poate deduce din venitul anului 2013? Multumesc.

    RĂSPUNDE  

    Constantin 19/05/2014 at 17:33 # 

    Impozitul pe venit nu intra in categoria cheltuielilor deductibile, indiferent de an. Il

    inregistrati doar in Registrul de incasari si plati, la data la care s-a facut plata.

    RĂSPUNDE  

    Man 17/05/2014 at 23:14 # 

    Da, cer scuze ca am inteles gresit. Nu ma pricep la chestiile astea (is mai de la talpa tarii) si

    am fost indus in eroare de linia cu „Rezultat net teoretic”.

    O alta intrebare, deci daca suntem angajati cu 2 ore, firma plateste taxe pentru alea 2 ore(total

    101lei/luna?) si noi nu mai avem absolut nici o treaba cu CAS (253lei/luna) ? (e si vreun dezavantaj la

    chestia asta?, statul nu s-a prins de „scaparea” asta in avantajul slavilor? ).

    Numai bine.

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=795#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=791#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=789#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=793#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=790#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=788#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    7/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 7

    Constantin 19/05/2014 at 18:14 # 

    Legea spune ca daca sunteti asigurat in sistemul public de pensii nu platiti CAS. Nu am

    intalnit pana acum cazul in care angajarea cu 2 ore sa nu fie luata in considerare. In schimb,

    guvernul actual, pregateste chiar in acest moment, o ordonanta prin care sa taxeze pe toata lumea

    la pensii si sanatate.

    RĂSPUNDE  

    Mihail Dragotoiu 21/05/2014 at 14:11 # 

    Stiti cumva care este nivelul taxarii? Am auzit ca pentru PFA acest nivel este de 10.5 % la

    pensii si se aplica la venitul realizat.

    RĂSPUNDE  

    Constantin 21/05/2014 at 18:29 # 

    Descarcati va rog materialul gratuit si veti afla tot ce trebuie sa stiti despre nivelul

    taxarii. Multumesc.

    RĂSPUNDE  

     bogdan bugean 21/05/2014 at 18:25 # 

    Ca sa fiu sigur ca am inteles : indiferent cat de mare e venitul -de exemplu taxare in sistem

    real , 60000 venit , 10000 cheltuieli – pot alege sa platesc CAS – Contributia la pensie = 252 * 12 =

    3.024 lei?

    RĂSPUNDE  

    Constantin 21/05/2014 at 18:42 # 

    Da, asa spune codul fiscal. Verificati si dvs mai jos. Art. 296/22. – (1) Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale pentru persoanele

    prevăzute la art. 296/21 alin. (1) lit. a) -e) este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35%

    din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi

    nici mai mare decât echivalentul a de 5 ori acest câştig; contribuabilii al căror venit rămas după

    deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestui venit,

    respectiv valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub

    nivelul minim menţionat, nu datorează contribuţie de asigurări sociale.

    Punere în aplicare prin Normă metodologică Norma metodologică de aplicare a Legii nr.

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=801#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=804#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=803#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=798#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=805#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    8/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 8

    571/2003 privind Codu… din 22/01/2004 :

    32. Venitul declarat de contribuabilii prevăzuţi la art. 296/21 alin. (1) lit. a) -e) din Codul fiscal

    reprezintă un venit ales de către aceştia, cuprins între 35% din câştigul salarial mediu brut

    utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi echivalentul a de 5 ori acest

    câştig.

    Man 25/05/2014 at 21:30 # 

     Am citit ca exista o perioada de 2 ani in care un pfa e obligat sa nu schimbe regimul. E

    posibila oare desfiintarea si apoi reinfiintarea (poate in alt judet) pentru a nu sta 2 ani cu acelasi

    regim?

    RĂSPUNDE  

    Constantin 26/05/2014 at 18:45

     #

     

    Regimul fiscal se mentine cel putin 2 ani de zile. Nu va pot raspunde la intrebarea dvs

    pentru ca nu am intalnit acest caz. Intrebati va rog la Registrul Comertului.

    RĂSPUNDE  

    Man 26/05/2014 at 18:47 # 

    multumesc!

    RĂSPUNDE  

    m 08/06/2014 at 13:05 # 

    am si eu o nedumerire, daca sediul profesional al pfa-ului e in alt judet decat cel din buletin,

    care norma de venit ar fi luata in considerare de anaf ? (daca stie cineva).

    RĂSPUNDE  

    Constantin 11/06/2014 at 17:57 # 

    Se va folosi norma de venit de la sediul profesional al PFA-ului. Daca PFA-ul

    inregistreaza puncte de lucru la domiciliul titularului sau in orice alta locatie decat cea de la sediul

    profesional se va folosi norma de venit din raza in care si-a declarat adresa punctului de lucru.

    Locul de desfasurare a activitatii este locul unde se declara sediul profesional sau punctul de

    lucru.

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=812#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=819#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=817#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=813#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=810#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    9/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 9

    madalin vdc 25/06/2014 at 10:50 # 

    imi puteti spune, va rog, unde se poate plati impozitul pentru PFA?

    RĂSPUNDE  

    Constantin 27/06/2014 at 15:22 # 

    Buna ziua. Platiti la caseria administratiei financiare de care apartineti sau prin banca in

    contul deschis la trezorerie.

    RĂSPUNDE  

    letitia 29/08/2014 at 14:13 # 

    Bună ziua. Dacă persoana care a înființat PFA este cetățean român cu domiciliul în altă ţară

    UE și salariată acolo mai plătește contribuţiile ?

    RĂSPUNDE  

    Constantin 01/09/2014 at 20:51 # 

    Buna ziua. Da, va plati contributiile integral in Romania. Ca sa nu plateasca contributie la

    pensie trebuie sa fie asigurat in sistemul public de pensie din Romania.

    RĂSPUNDE  

    letitia 01/09/2014 at 23:54 # 

    multumesc

    RĂSPUNDE  

    Drugea Gheorghe 10/09/2014 at 09:18 # 

    Buna ziua, Am primit de la ANAF in luna august o noua decizie de impunere pe anul 2014 in care s-a luat ca baza

    de calcul venitul realizat in anul anterior si nu valoarea estimata declarata la inceputul anului. Din

    intamplare anul anterior a fost unul de exceptie iar sumele incasate depasesc cu mult pe cele incasate

    anul acesta. Ar rezulta ca pana la finele anului sa platesc un impozit egal cu castigul net pe anul 2014.

    Cum se poate regla o asfel de situatie ?

     Va multumesc,

    George

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=869#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=863#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=826#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=861#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=823#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=862#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    10/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 10

    Constantin 10/09/2014 at 15:38 # 

    Presupun ca nu ati depus declarația 220 privind venitul estimat/norma de venit anual.

    Contribuabili care, în anul anterior, au realizat pierderi şi cei care, au

    realizat venituri pe perioade mai mici decât anul fiscal, precum şi cei care,

    din motive obiective, estimează că vor realiza venituri care diferă cu cel

    puțin 20% față de anul fiscal anterior. Dacă vă încadrați la pct. b) trebuiesa depuneți declarația 220 odată cu declarația 200.

    Mergeti la Administratia financiara locala si incercati sa depuneti declaratia 220 (cu amenda 100

    lei). Dupa care solicitati recalcularea impozitului.

     Altfel trebuie sa platiti impozitul calculat in decizia de impunere, acesta fiind un impozit platit in

    avans pentru anii urmatori.

    RĂSPUNDE  

    protraduceri 12/09/2014 at 19:44 # 

    Buna ziua! Va cer ajutorul pentru a lamuri o problema legata de plata asigurarilor sociale.

     Am un PFA in sistem real din 2006 si, desi platesc 5% catre CNASS respectiv 35,5% catre Casa de

    Pensii, am avut surpriza sa merg la cabinetul medical pentru o adeverinta medicala si sa-mi spuna ca

    nu sunt in baza de date. Am fost la ANAF de unde apartin si mi s-a spus ca in baza lor de date f igurez

    cu CASS platit la zi, doar ca suma nu este suficienta pentru a avea calitatea de ASIGURAT. Mentionez

    ca venitul anual estimat in ultimii ani a fost de 1000-2000 ron.

     Va rog sa-mi spuneti cat trebuie sa declar Venitul Anual Estimat respectiv Cheltuieli Deductibile

    Estimate pentru a plati catre CNAS respectiv Pensii si pentru a f i ASIGURAT.Nu vreau sa ma trezesc peste alti 10 ani ca am platit degeaba si nu sunt asigurata.

     Va multumesc!

    RĂSPUNDE  

    Constantin 15/09/2014 at 16:29 # 

    Buna ziua. Conform legii trebuie sa platiti lunar cel putin 5,5% din salariul minim brut pe

    tara. In semstrul 2 din 2014 salariul minim brut pe tara este de 900 lei pe luna, deci contributia

    minima este de 49 lei/luna. Platiti diferenta pe ultimul an si cereti adeverinta de la ANAF pentru

    medicul de familie.

    RĂSPUNDE  

     Alexandru 24/09/2014 at 14:16 # 

    Buna ziua. As dori sa stiu daca exista vreun conflict de interese daca eu, PFA cu norma fixa de

     venit, facturez o firma in care sunt si eu asociat (firma are mai multi asociati). Mentionez ca atat PFA-

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=871#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=874#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=875#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=891#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    11/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 1

    ul cat si firma au multe contracte (firma nu e unicul client al PFA-ului). Va multumesc.

    Constantin 26/09/2014 at 10:05 # 

    Buna ziua. Din situatia descrisa nu vad niciun conflict. Atat timp cat exista relatii

    economice normale si nu artificiale nu trebuie sa va faceti griji.

    RĂSPUNDE  

    ion 27/09/2014 at 16:04 # 

    De ce in cazul PFA-ului nesalariat si nepensionat CAS-ul se incaseaza in procent de 31,3%

    (echivalent cota angajator+cota angajat) iar in ce priveste CASS se incaseaza doar 5,5%? De ce nu se

    incaseaza CAS la veniturile din dividende? In cazul inchiderii unei societati cand se transfera activele

    sociatatii catre asociat(nesalariat si nepensionat) acesta datoreaza doar impozit pe venit sau si CASS?

    RĂSPUNDE  

    Constantin 29/09/2014 at 17:12 # 

    Buna ziua. Nu stiu de ce este 31,3%, asa a hotarat legiuitorul (echivalent cota

    angajator+cota angajat). Cand se lichideaza o societate comerciala datoreaza impozit pe profit si

    impozit pe dividende, daca exista profit la lichidare.

    RĂSPUNDE  

    ion 27/09/2014 at 16:10 # 

    Din textul de mai jos inteleg ca daca nu realizez un venit de minim 804 lei pe luna nu datorez

    CAS. Asta inseamna ca nu sunt asigurat in sistemul de pensii? Daca realizez un venit de 805lei pe luna

    platesc CASS la 805 lei sau la diferenta dintre 805-804?. Salariatii care au contracte mai mici de 8 ore

    si nu realizeaza minimul pe economie nu sunt asigurati in sistemul CAS?

    „Exista si cateva categorii de PFA care nu datoreaza contributia la pensii, si anume:

    Contribuabilii al caror venit net anual, obtinut in anul fiscal precedent, respectiv valoarea anuala a

    normei de venit, dupa caz, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub 35% din castigul salarial mediu

     brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat ( 35% x 2298 = 804 lei)”

     Va multumesc pentru raspunsuri.

    RĂSPUNDE  

    Constantin 29/09/2014 at 17:21 #  RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=894#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=900#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=893#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=892#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=899#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    12/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 12

    Daca venitul net este sub 804 lei pe luna (in 2014) nu sunteti obligat sa platiti CAS si nu

    sunteti asigurat in sistemul public de pensii. Chiar si asa daca vreti sa va asigurati legea

     va da voie prin optiunea dvs expresa; ca un ban in plus la buget nu strica. Daca depasiti

    804 lei sunteti obligat sa platiti contributie la pensie. Valoare contributiei este o suma pe care o

    alegeti dvs dar nu mai mica de 252 lei pe luna. Daca aveti un venit net de 100.000 de lei pe luna

    puteti alege sa platiti doar 252 lei, nu 31,3% din 100.000 lei.

    Salariatii datoreaza contributie pentru orice venit salarial, calculat si retinut de angajator, nu

    conteza nr de ore lucrate.

    Liliana Momete 28/09/2014 at 09:53 # 

    PFA sistem real – 2014; va rog sa imi spune-ti daca in cheltuielile deductibile pot sa adaug:

    – cost benzina (am contract comodat cu proprietarul masinii); masina este doar pentru deplasare nu

    face parte din domeniul activitatii; exista restrictie la suma deductibila? trebuie sa am alt document in

    afara bonului fiscal de la benzinarie?; cheltuielile pentru revizie masina?– asigurarea de viata este deductibila?

    – asigurarea de sanatate este deductibila?

    Multumesc

    RĂSPUNDE  

    Constantin 29/09/2014 at 17:06 # 

    Cheltuielile cu cobustibilul si reparatiiile auto sunt deductibile in limita a 50% din valoarea lor. Nu trebuie sa aveti niciun alt document. Asigurarea de viata si de sanatate (privata)

    nu este dedcutibila. Doar contributia la fondul de stat pentru sanatate este deductibila fiscal, 5,5%

    din venitul net, cel putin 49 lei pe luna.

    RĂSPUNDE  

    Doru S 09/10/2014 at 05:21 # 

     Va salut,

     Am oportunitatea de a colabora cu o firma din Italia care nu vor

    sa infiinteze o societate in Romania, deci nu poate angaja si ma gandeam la un PFA al meu, care sa

    factureze care firma din Italia.

    Este vreun regim special in acest caz? Platile se fac prin banca in Euro.

    Pt masina probabil solutia este un leasig operational care include servisul.

    1. Restul : combustibil, hotel + mese, papetarie, laptop, etc. merita sa le bag la detuctibile si am inteles

    ca sunt doar 50%.

    2. Tb sa fac Ordine de Delegatie + Foi parcurs ( sau pot folosi doar facturile de hotel + bon

    combustibil fara sa le atasez la un ordin de delegatie )?

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=910#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=898#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=895#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    13/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 13

    3. Indiferent de veniturile realizate, pot sa folosesc ca si metoda de calcul b – EXEMPLU DE CALCUL

    TAXE IN SISTEM REAL?

    Multumesc.

    Constantin 12/10/2014 at 12:06 # 

    Buna ziua,

    Daca nu ati stabilit deja codul CAEN, in functie de activitatea si pregatirea dvs fixati codul CAEN.

    Puteti sa infiintati un PFA/si sa facturati oriunde sunt clientii dvs, in RO sau UE.

    Inteleg ca vreti sa facturati servicii/marfa in Italia. Daca firma din Italia este platitoare de tva,

    trebuie sa va inregistrati si dvs. ca platitor de tva si sa va inregistrati in Registrul Operatorilor

    Intracomunitari (ROI) inainte de inceperea operatiunilor cu Italia.

    In functie de marimea veniturilor, impozitarea la norma de venit va poate ajuta sa platiti mai

    putine taxe si sa gestionati mai usor PFA-ul. Dar nu toate activitatile pot fi impozitate la norma de

     venit. Trebuie sa verificati dupa codul CAEN al dvs aici – http://gestiunepfa.ro/norme-de-venit-2014/ – daca va incadrati la tinerea contabilitatii dupa norma de venit sau va incadrati la cea in

    sistem real.

    Cheltuielile sunt importante atunci cand sunteti impozitat in sistem real. Pot fi deductibile doar

    acele cheltuieli care sunt legate de activitati care aduc venituri. Din lista dvs., doar cheltuielile cu

    combustibilul si piesele auto sunt deductibile 50% restul sunt integral deductibile.

    Dar pentru justificarea restului de cheltuieli legate de deplasari interne sau externe, va trebuie

    cum ati mentionat si dvs. ordine de deplasare si foi de parcurs pentru deplasari.

    Cheltuielile legate de activitatea curenta a firmei sunt deductibile integral.

    O alta particularitate intervine in momentul achizitiei de mijloace fixe (de ex incadrare laptop lamijloace fixe), vedeti aici: http://gestiunepfa.ro/amortizare-mijloace-fixe-pfa/.

    RĂSPUNDE  

    Doru S 13/10/2014 at 10:35 # 

     Va multumesc pentru raspuns.

    RĂSPUNDE  

    costea17k2013 13/10/2014 at 18:04 # 

    Buna ziua,

     Am un PFA cu impozitare fixa in domeniul IT. Platesc la PFA trimestrial in jur de 530 de lei (impozit +

    CASS). In acelasi timp sunt si angajat intr-o companie de IT. Serviciul meu la aceasta companie nu are

    nicio legatura cu ce fac eu pe PFA.

    Exista posibilitatea de a beneficia de o deducere a impozitului sau o deducere a CASS-ului pe PFA in

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=916#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=915#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=913#respondhttp://gestiunepfa.ro/norme-de-venit-2014/http://gravatar.com/costea17k2013http://gestiunepfa.ro/amortizare-mijloace-fixe-pfa/

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    14/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 14

    conditiile in care platesc foarte multi bani din salar. (pe fluturas mi se opresc peste 1000 de ron pe

    luna pentru contributii)?

    Multumesc anticipat.

    Constantin 15/10/2014 at 12:40 # 

    Buna ziua,

    Din pacate nu puteti reduce taxele. Salariul si venitul PFA-ului sunt distincte si cu cat sunt venituri

    mai mari cu atat cresc si taxele.

    O varianta este sa inregistrati la PFA cheltuieli dedcutibile mai mari. Cheltuieli legate de PFA, nu

    oricare.

    La CASS minimul este de 49 lei pe luna, oricat de multe cheltuieli ati avea.

    RĂSPUNDE  

    Iacob Maria 18/10/2014 at 08:29 # 

     Vreau sa deschid o pensiune agro turistica .se poate c persoana fizica autoruizata?si ce taxe

    trebuie sa polatesc fiind pensionara?

    RĂSPUNDE  

    Constantin 21/10/2014 at 15:08 # 

    Buna ziua,

    Puteti sa va organizati ca PFA. Trebuie sa aveti o certificare in acest domeniu de activitate.

    Stabiliti codul CAEN si verificati daca e pe lista de activitati taxate la norma de venit.

    Ca pensionar nu platiti contributie la pensie.

    Taxele pe care trebuie sa la platit le-am descris aici http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-

    putine-taxe/.

    RĂSPUNDE  

    Theodora 22/10/2014 at 14:00 # 

    Buna ziua,

     Am PFA-ul cu norma de venit cu sediul in Bacau, iar domiciliul meu este in Bucuresti. Am depus

    declaratiile de venit la ANAF Bucuresti, iar decizia de impunere a fost calculata in functie de norma de

     venit pe Bucuresti. Din ce vad mai sus, norma se calculeaza conform cu sediul PFA-ului. Ce pot face in

    aceasta situatie, pentru a mi se recalcula decizia de impunere?

     Va multumesc!

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=929#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=925#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=917#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=922#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    15/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 15

    Constantin 27/10/2014 at 17:32 # 

    Buna ziua. Unde va desfasurati activitatea? Conform Cod fiscal ”ART. 49 Stabilirea

     venitului net anual pe baza normelor de venit.

    (1) În cazul contribuabililor care realizează venituri comerciale venitul net anual se determină pe

     baza normelor de venit de la locul desfăşurării activităţii.”

    RĂSPUNDE  

    Scoala Nana 23/10/2014 at 17:58 # 

    Mi-am infiintat un PFA cu profilul traduceri care va incepe sa functioneze din 1 noiembrie

    2014 , nu sunt nici salariat nici pensionar , nici nu iau somaj… cum se procedeaza cu contributia la

    pensii (cea de minim 250 ron / luna ) ? Daca de exemplu nu voi realiza nici un venit net sau sa zicem,

    realizez un venit modic (de ex 100ron / luna) in aceste 2 luni care au mai ramas din an , voi fi obligattotusi sa platesc CAS pe aceste 2 luni ? Dar anul viitor ? Sunt suficiente cele 2 luni care au mai ramas

    din 2014 pentru ca anul viitor sa intru la neplatitori de CAS sau trebuie sa treaca inca un an (2015) in

    care voi plati obligatoriu 250ron X 12 luni , ca abia apoi sa intru la neplatitori abia din 2016 ?

    RĂSPUNDE  

    Constantin 27/10/2014 at 18:14 # 

    Conform normelor metodologice la articolul 296/22 daca estimati un venit lunar maimic decat 35% din venitul mediu brut pe tara (2298 lei in 2014), nu sunteti obligata sa va asigurati

    in sistemul public de pensii.

     ART. 296^22

    32. Venitul declarat de contribuabilii prevăzuţi la art. 296^21 alin. (1) lit. a) – e) din Codul fiscal

    reprezintă un venit ales de către aceştia, cuprins între 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat

    la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi echivalentul a de 5 ori acest câştig.

    Încadrarea în categoria persoanelor obligate să se asigure se face în funcţie de:

    – venitul realizat în anul precedent, rămas după scăderea din totalul veniturilor încasate a

    cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentândcontribuţii sociale, raportat la numărul lunilor de activitate din cursul anului, în cazul

    contribuabililor care desfăşoară activităţi impuse în sistem real;

    – venitul estimat a se realiza potrivit art. 81 alin. (1) din Codul fiscal, în cazul

    contribuabililor care îşi încep activitatea în cursul anului fiscal;

    – valoarea lunară a normelor de venit, obţinută prin raportarea normelor anuale de venit la cele

    12 luni ale anului după aplicarea corecţiilor prevăzute la art. 49 din Codul fiscal, în cazul

    contribuabililor care desfăşoară activităţi impuse pe bază de norme de venit.

    Contribuabilii care desfăşoară activităţi impuse în sistem real, care în anul fiscal precedent au

    RĂSPUNDE  

    https://www.facebook.com/scoala.nanahttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=945#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=932#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=947#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    16/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 16

    realizat venituri sub nivelul plafonului minim prevăzut de lege, nu sunt obligaţi să se asigure şi nu

    datorează contribuţie de asigurări sociale, pentru anul fiscal următor. Contribuţiile de asigurări

    sociale plătite în anul fiscal în care au fost realizate venituri sub nivelul plafonului prevăzut de

    lege nu se restituie, acestea fiind luate în calcul la stabilirea stagiului de cotizare şi la stabilirea

    punctajului pentru pensionare.

    Scoala Nana 24/10/2014 at 00:22 # 

    mie mi se pare mult sa cotizez la pensionari fie si o luna adica 252 ron , mi-ar parea rau de

    luat de la gura copilui chiar 2 luni anul asta adica noiembrie plus dec 504ron cu care pot face multe ptr

     baietelul meude un an si 7 luni …. daca ar trebui sa fiu obligat sa dau inca un an 252 x 12 luni de CAS as

    consdera o bataie de joc acest PFA si ar fi o idee buna sa-l desfiintez de pe acum cand imi ies actele sa

    depun direct dizolvarea lui , nu vreau sa platesc pensii la niste batrani pe care sa-i intretin cu forta , in

    timp ce nu stiu cu ce sa-mi hranesc si sa-mi imbrac copilul desi sunt absolent de master in

    germanistica si nu numai …. va rog sfatui-ti-ma cum pot evita acast cosmar CAS , ma tem ca siangajarea cu sfert de norma ca fi ignorata in curand ca si dovada ca platim CAS si ca vom fi obligati

    toti cei cu PFA sa platim enorm ptneru ceea ce nici macar nu face fizic ca si realizari lunare / anuale ….

    ce cosmar care pare palnuit de gerontocrati impotriva tinerilor , fix la fel cum se intmapla cu drma

    asigurarlor RCA de 3 ori mai scumpe sub 30 de ani , pare-se tot o masura gerontocrta de import

    imusa de scumpa noastra UE

    RĂSPUNDE  

    Bogdan 25/10/2014 at 22:53 # 

    Bună, va mulțumesc pentru informații.

    Doresc să colaborez cu o firmă canadiană ca redactor pentru un site, cu plata prin PayPal. Pot să o fac

    prin pfa și ce presupune asta în materie de chitanțe, contracte, etc?

     Vă mulțumesc anticipat!

    RĂSPUNDE  

    Constantin 26/10/2014 at 14:59 # 

    Buna ziua,

    Puteti folosi PFA. Este necesar contract de prestari servicii, emitere de facturi catre clientul din

    Canada, cont bancar deschis de pfa si conectat la paypal. Incasarile trebuie sa fie in contul bancar

    al pfa. Paypal trebuie sa emita factura pentru comision catre pfa-ul dvs. Nu se emit chitante decat

    atunci cand incasati in numerar.

    RĂSPUNDE  

    https://www.facebook.com/scoala.nanahttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=936#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=939#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=934#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    17/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 17

    Theodora 26/10/2014 at 16:23 # 

    Buna ziua,

     As avea nevoie urgent de o informatie in legatura cu postarea de mai sus, caci as dori sa depun

    contestatie la decizia de impunere, si curan expira cele 30 de zile de contestatie. Este o idee buna, sau

    exista o alta solutie?

    Postarea este urmatoarea:

    Buna ziua,

     Am PFA-ul cu norma de venit cu sediul in Bacau, iar domiciliul meu este in Bucuresti. Am depus

    declaratiile de venit la ANAF Bucuresti, iar decizia de impunere a fost calculata in functie de norma de

     venit pe Bucuresti. Din ce vad mai sus, norma se calculeaza conform cu sediul PFA-ului. Ce pot face in

    aceasta situatie, pentru a mi se recalcula decizia de impunere?

     Va multumesc!

    RĂSPUNDE  

    Man 26/10/2014 at 17:41 # 

    @theodora, exista parca un formular pentru schimbarea domiciliului fiscal.

    RĂSPUNDE  

    Constantin 27/10/2014 at 17:58 # 

    Buna ziua,

    Puteti cere anularea declaratiei sau refacerea ei. Trebuie sa explicati ca desfasurati activitatea in

    Bacau si deci trebuie folosita norma de venit de acolo.

    RĂSPUNDE  

    Stefan 27/10/2014 at 22:24 # 

    Buna seara, am o mica intrebare, ce trebuie explicata ca pentru copii mici.Teoretic vorbind detin un PFA. Plec in sistemul PFA dupa 1 an de munca in privat. Vreau sa stiu exact

    daca se poate calcula sau cum se calculeaza ( mai babeste sa zic asa ) taxele datorate minunatului stat

    in situatia in care lunar , castigul efectiv , taiat pe chitanta, este de 600 lei. Ce se intampla daca , timp

    de 3-4 luni castigul este de 600 lei lunar ( aici ma refer in termeni de nestiutor la suma efectiva care o

    tai pe chitanta ) iar, urmatoarele 2-3 luni totul este 0. .. Va multumesc in avans pentru timpul acordat.

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=946#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=942#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=948#respondhttp://gravatar.com/urskyhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=943#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    18/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 18

    Constantin 29/10/2014 at 21:16 # 

    Buna seara. La PFA impozitul se calculeaza (declara) anual si se plateste trimestrial.

    Dupa inchiderea anului fiscal se fac regularizari si in functie de venitul dvs real puteti fi in situatia

    de a primi bani sau de a da bani peste ce ati dat in timpul anului.

    Referitor la calculul pe care mi-l cereti gasiti in articolul http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-

    mai-putine-taxe/ tot ce aveti nevoie pentru a calcula taxele in functie de situatia dvs.: venituri,cheltuieli, asigurat sau nu in sistemul public de pensii.

    RĂSPUNDE  

    maria 30/10/2014 at 12:57 # 

    Buna vreau sa stiu care sunt contributiile pt un pfa daca sunt angajat in alta parte cu norma

    intreaga(in tara).PFA cu profil cultural .Si daca pot sa-mi deduc cheltuielile aferente(cumparare cd-

    uri proprii pt publicitate,difuzare videoclipuri la televiziuni,transport,cazare,etc)Va multumesc

    RĂSPUNDE  

    Dan 05/11/2014 at 10:44 # 

    Buna ziua, v-as ruga frumos sa-mi raspundeti la o intrebare. Momentan lucrez cu contract

    individual de munca la o firma. Mi-am facut un pfa (sistem real, neplatitor de tva ) cu caen 7112 si de la

    1 ianuarie voi avea contract intre mine ca pfa si firma la care lucrez momentan. Contributiile le voi

    plati eu de atunci incolo ? Sa zicem ca voi primi 3000 lei pe luna, care ar fi contributiile pe care le

    datorez statului ? Va multumesc anticipat !

    RĂSPUNDE  

    Constantin 12/11/2014 at 19:42 # 

    Buna ziua. Platile se fac trimestrial conform declaratiei de impunere emisa de ANAF.

     Astfel: a. Veti alege sa platiti minimul la pensie care este egal cu 252 lei pe luna – in 2014.

     b. Sanatate 5,5% din venitul net (venit net = incasari – cheltuieli deductibile) dar nu mai putin de

    5,5% din salariul minim brut.c. Impozit 16% aplicat la ce ramane dupa ce scadeti din venitul net contributia la pensie si la

    sanatate.

    RĂSPUNDE  

    Gabi 07/11/2014 at 14:01 # 

    Buna ziua.

    Sunt angajata in prezent la o firma de constructii. Contractul este pe perioada determinata pina in

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=969#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=961#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=949#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=963#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=951#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    19/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 19

    decembrie 2014. Din decembrie ma va da in somaj pina in martie, iar dim martie ma va angaja cu

    contract pe perioada nedeterminata.

     Vreau sa-mi deschid PFA ca administrator imobile.

     Va rog sa-mi spuneti ce contributii trebuie sa platesc ca PFA? (ce contributii trebuie sa platesc acum

    pina in decembrie , in perioada de somaj si in perioada de angajat).

    Multumesc.

    Constantin 12/11/2014 at 20:03 # 

    Daca va deschideti PFA si venitul pe care il aveti din PFA este mai mare de 500 lei pe luna

    nu veti primi somaj.

    In rest aveti in articol tot ce trebuie sa stiti depre taxe, in toate situatiile prezentate – angajat sau

    somer.

    RĂSPUNDE  

    dora 07/11/2014 at 17:11 # 

    Buna ziua,

     AM infiimtat un PFA in octombrie 2012, am colaborat cu un SRL care mi-a platit in noiembrie si

    decembrie cate 300 lei.Imediat, in ianuarie 2013 m-am angajat la o multinationala si nu am depus

    nicio declaratie la Adm. Fiscala. In ianuarie 2014 am radiat PFA. Mi s-au emis decizii de plata inclusiv 

    CAS pe tot anul 2013 plus penalitati. Spuneti-mi, va rog mult, cum sa fac pentru a nu plati CAS de

    doua ori? Mentionez ca am platit deja „sume accesoriu”.

    RĂSPUNDE  

    Constantin 12/11/2014 at 19:59 # 

    Nu aveti cum sa platiti CAS – pensie – pentru ca ați fost asigurata in sistemul public de

    pensie in 2013.

    Este o greseala a administratiei financiare. Cereti o corectare a deciziei de impunere.

    RĂSPUNDE  

     Andrei 13/11/2014 at 15:08 # 

    Buna ziua,

     Am un prieten care ar dori sa treaca pe PFA in colaborarea cu firma la care lucreaza(incetarea

    contractului de munca si trecerea pe colaborare cu PFA)

    Suma totala pe care el o cere este 4500 ron. Care sunt taxele totale pe care el ar trebui sa le plateasca?

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=964#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=971#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=972#respondhttp://gravatar.com/glowstudioshttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=975#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    20/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 20

    Multumesc!

    Constantin 17/11/2014 at 17:46 # 

    Nu am informatii suficiente pentru a calcula taxele.

    PFA cu ce obiect de activitate? Ar putea fi incadrat la norma de venit si atunci se schimba dateleproblemei.

    Care sunt cheltuielile deductibile pe care le estimeaza? Pentru a calcula venitul net in sistem real..

     Articolul pe care l-am scris enumera taxele si modul de calcul.

    RĂSPUNDE  

    alin 15/11/2014 at 15:19 # 

    Buna ziua,

     Am un PFA in domeniul medical si as dori sa achizitionez un laptop in interesul desfasurarii activiatii.

    Ma puteti ajuta cu informatii despre deducerea cheltuielilor de achiztionare a acestui aparat?

    Se scad dintr-o data, lunar, e suma procentuala din valoarea lui pe care o pot scade?

    Multumesc,

    Cu stima

    RĂSPUNDE  

    costicozma 29/11/2014 at 11:54 # 

    Buna ziua, aveti toate informatiile aici: http://gestiunepfa.ro/amortizare-mijloace-fixe-

    pfa/

    RĂSPUNDE  

    Elena Ignat 29/11/2014 at 20:00 # 

    Buna seara,

     Am deschis anul acesta un PFA traducator si doresc sa-l inchid . Imi puteti spune, va rogfrumos care este procedura de inchidere/reziliere. Ce declaratii trebuie solicitate si

    completate, ptr ca am citit diverse variante: 220 sau 200 sau 070.? Ce taxe si unde ar mai fi

    de platit. Mentionez ca mi-am platit impozitul si ca certificatul de inregistrare mi s-a eliberat

    de Administratia Financiara, nu am avut de-a face cu Registrul Comertului. Ar trebui sa merg

    acum tot la Administrarea Financiara sa solicit incheierea/radierea pfa-ului?

    Multumesc si astept cu interes raspunsul dvs.

    Elena

    RĂSPUNDE  

    http://gravatar.com/costicozmahttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=996#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=978#respondhttp://gestiunepfa.ro/amortizare-mijloace-fixe-pfa/http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=991#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=977#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    21/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 2

    Constantin 13/01/2015 at 22:10 # 

    Buna seara! Trebuie sa va adresati la Registrul Comertului din raza căruia

    persoana fizică autorizată isi are sediul profesional. Mergeti cu certificatul de inregistrare

    si cu certificatul constatator de autorizare, in original. Cereti la informare initiala cerere

    de radiere PFA, completati si depuneti la ghiseul de pfa-uri. Platiti taxe de aproximativ 70

    lei.

    RĂSPUNDE  

    dana 19/11/2014 at 10:06 # 

    un pfa in primul an de activitatea daca in declaratia 220 trece un venit de sub 800 lei-luna

    este obligat sa depuna declaratia 600?

    RĂSPUNDE  

    costicozma 29/11/2014 at 11:57 # 

    Buna ziua. Conform normelor metodologice la articolul 296/22 daca estimati un venit

    lunar mai mic decat 35% din venitul mediu brut pe tara (2298 lei in 2014), nu sunteti obligata sa

     va asigurati in sistemul public de pensii.

    RĂSPUNDE  

    simonaban 20/11/2014 at 22:05 # 

     buna ziua,vreau sa imi deschid un pfa pentru un stand cu cosmetice si accesorii,ce timp de

    pfa este potrivit comertului?cel in norma de venit sau in sistem real?multumesc

    RĂSPUNDE  

    costicozma 29/11/2014 at 13:16 # 

    Buna ziua! Stabiliti codul CAEN si verificati daca e pe lista de activitati taxate la norma

    de venit. Daca este pe lista puteti alege impozitare la norma de venit sau in sistem real, altfel

    ramane doar varianta cu taxare in sistem real.

    Daca aveti posibilitatea sa alegeti, o in functie de venitul net anual pe care-l estimati. Daca venitul

    net (venituri totale-cheltuieli totale) estimat este mai mic decat norma de venit alegeti taxarea in

    sitem real. Si invers.

    RĂSPUNDE  

    Florin 24/11/2014 at 09:23 #  RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=982#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=987#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=981#respondhttp://gravatar.com/costicozmahttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=993#respondhttp://gravatar.com/costicozmahttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1030#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=992#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    22/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 22

    Buna ziua. Am un PFA care colaboreaza cu un IFN. Din veniturile incasate saptamanal, ma

    aleg cu un venit brut de aprox 250 lei din care firma retine 5,5% sanatate/CASS, 10,5% CAS si

    10% impozit pe venit. Este corecta calculatia IFN? Si o a doua intrebare: daca mi se retine

    CAS mai trebuie sa platesc cei 252 de lei? Multumesc

    Constantin 17/01/2015 at 16:47 # 

    Buna ziua. Aveti venit cu retinere la sursa. IFN-ul este obligat sa retina de la dvs aceste

    impozite si contributii care sunt considerate plati anticipate. Sunteti obligat ca pana la 25 Mai a

    anului urmator (25 Mai 2015 pentru anul 2014) sa depuneti declaratia 200 cu venitul ci

    cheltuielile realizate efectiv.

    RĂSPUNDE  

    iconografis 28/11/2014 at 12:57 # 

    Buna ziua! Si eu am un pfa. Am platit anul acesta 700 de lei la Pensie, restanti de anul trecut.

    Ii pot deconta la cheltuielile din acest an? sau cum trebuie procedat?

    RĂSPUNDE  

    Constantin 17/01/2015 at 16:09 # 

    Da. Inregistrati chitanta in Registrul Jurnal de incasari si plati din anul 2014.

    RĂSPUNDE  

    smo 10/12/2014 at 13:12 # 

    Buna ziua,

     Am un PFA in Romania pe traduceri (profesie liberala, sistem real).

    Intre timp m-am mutat in alta tara si sunt angajata cu norma intreaga in tara respectiva.

     As putea sa scap de vreuna dintre platile pe PFA-ul din Romania? Daca da, de care si cum?

     Va multumesc

    RĂSPUNDE  

    Constantin 17/01/2015 at 16:52 # 

    Faptul ca aveti contract de munca in alta tara nu va ajuta, platiti aceleasi taxe.

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1056#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1003#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1055#respondhttp://iconografis.wordpress.com/http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1057#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=990#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    23/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 23

    cuvintecareconteaza 10/12/2014 at 15:49 # 

    Buna ziua!

     Va multumim mult pentru interesul acordat fiecarei intrebari postate aici. M-ar interesa pentru doc

    CAEN 2642, jurnalist, cu cat ai ramane lunar dintr-un venit brut de 2700 de lei.

    RĂSPUNDE  

    Constantin 17/01/2015 at 17:01 # 

     As vrea sa va raspund dar nu am suficiente date. Care sunt cheltuielile deductibilie pe

    care le faceti? Sunteti obligat la plata CAS?

    O modalitate de calcul pentru semestrul 1 din 2015 este :

    2700 lei – cheltuieli deductibile= venit impozabil

     venit impozabil*5,5%= valoarea lunara a contributiei de sanatate (dar nu mai putin de 54 lei)

    contributia minima la pensie este de 222 lei pe lunaimpozit pe venit = 16%(venit impozabil-sanatate-pensie)

    Platile se fac trimestrial pe baza declaratiei de venit estimat.

    RĂSPUNDE  

    cuvintecareconteaza 19/01/2015 at 09:56 # 

     Va multumesc oricum pentru raspunsul oferit. Ma ajuta sa-mi fac o idee mai clara. O

    zi cat mai buna!

    RĂSPUNDE  

     Ani 13/12/2014 at 07:09 # 

    Buna ziua,

     Am un PFA in sistem real înființat la sfârșitul lunii Octombrie 2014.

    1) Pana la ce suma pot sa facturez pe anul 2014 astfel încât sa nu devin anul viitor plătitor de TVA?

    Este corect calculul meu?

    220.000 lei : 12 luni * 2 luni = 36.666 lei

    2) Sa zicem ca la sfârșitul anului 2014 situația este următoarea: încasări 12.000 lei, cheltuieli diverse

    2.000 lei, deci venit net impozabil 10.000 lei. La suma asta voi plăti 16% impozit pe venit 1.600 lei si

    5.5% sănătate 550 lei. Am contract de munca, deci nu trebuie sa plătesc pensii.

    Întrebarea este: cele 2 sume (1600 si 550) reprezintă cheltuiala deductibila in anul 2015? Se trec in

    registrul de încasări si plăti? Sau doar contribuția la sănătate este cheltuiala deductibila?

    Mulțumesc frumos.

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1065#respondhttp://cuvintecareconteaza.wordpress.com/http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1011#respondhttp://cuvintecareconteaza.wordpress.com/http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1058#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1005#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    24/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 24

    nicoleta 14/12/2014 at 21:34 # 

    Buna Seara. Am închiriat un scaun de manichiura intr-un salon si mi-am înființat un pfa in

    sistem real. Activitatea am deschis-o pe 15.10.2014, am depus declarația 220. Nu am depus 600 si

    601. Ce e de facut ? Le pot depune la anu sau trebuia sa le fi depus ? Si inafara de 220 nu am mai

    depus nimic. La anu ce depun ? Multumesc anticipat

    RĂSPUNDE  

    cati 29/12/2014 at 14:23 # 

    In cazul unui PFA cu mai multe activitati care genereaza venituri din categoria „venituri

    comerciale” se poate compensa pierderea dintr-o activitate cu castigul dintr-o alta activitate

    RĂSPUNDE  

    Constantin 13/01/2015 at 23:05 # 

    Nu se poate compensa. Vedeti aici va rog: http://gestiunepfa.ro/impozit-pe-venit-pfa-

    cu-doua-sau-mai-multe-activitati/

    RĂSPUNDE  

    Catalin 02/01/2015 at 22:55 # 

    Buna ziua…Sunt PFA si am un angajat. Pot sa trec de la sistem real la norma de venit_

    RĂSPUNDE  

    Ramona 13/01/2015 at 15:30 # 

    Buna ziua. Am un PFA pe sistem de norma fixa de venit, nu platesc deloc la pensii, deoarece

    am si un Contract Individual de Munca pt 2 ore. Activitatea de PFA reprezinta sau nu vechime de

    munca ? Pt partea de stagiu de cotizare realizez ca cotizez doar la 2 h.

    RĂSPUNDE  

    Constantin 13/01/2015 at 22:43 # 

    In cazul dvs, activitatea prestata ca PFA nu reprezinta vechime in munca, deoarece dvs

    cotizati la pensii doar la contractul de munca nu si la PFA.

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1021#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1035#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1019#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1029#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1037#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1014#respondhttp://gestiunepfa.ro/impozit-pe-venit-pfa-cu-doua-sau-mai-multe-activitati/

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    25/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 25

    Man 15/01/2015 at 10:56 # 

    Fiind PFA la norma de venit, trebuie sa depun la Fisc vreun formular luna aceasta? (ianuarie

    2015) ?

    RĂSPUNDE  

    Natasa 15/01/2015 at 16:06 # 

    Buna ziua,

    In cazul in care intentionez sa deschid un PFA prin care sa incasez lunar 2000 eur, ma pot incadra la

    norma de venit, sau trebuie sa aplic pentru sistemul real de calcul?

    Multumesc

    RĂSPUNDE  

    Constantin 17/01/2015 at 17:18 # 

    Buna ziua. Incadrarea se face in functie de codul CAEN al activitatii dvs. Stabiliti codul si

     verificati listele de norme de venit sa vedeti daca se afla in aceasta categorie de impozitare.

    http://gestiunepfa.ro/norme-de-venit-2015/

    RĂSPUNDE  

     Andrei 16/01/2015 at 00:23 # 

    Buna ziua,

    Doresc sa infiintez PFA norma de venit. Sunt si angajat 8h la o f irma de IT. Ideea e ca doresc sa

    intocmesc 2 contracte cu 2 firme(diferite de cea la care lucrez), una cu sediul in Romania cealalta cu

    sediul in UE.

    Este necesar sa ma inregistrez in ROI in privinta contactului cu firma din UE?

    Deoarece contributiile pentru pensie sunt platite datorita statutului meu de angajat, in momentul

    infintarii PFA, trebuie sa fac dovada ca sunt asigurat sau cum se procedeaza pentru a nu plati de doua

    ori contributia pentru pensie?

     Va multumesc!

    RĂSPUNDE  

    Man 16/01/2015 at 12:06 # 

    @Andrei, trebuie sa aduci o adeverinta de la firma ca esti angajat.

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1045#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1044#respondhttp://gestiunepfa.ro/norme-de-venit-2015/http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1047#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1046#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1059#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    26/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 26

    Scrie mesajul tau aici:

    Introdu comentariul tău aici...

     Andrei 16/01/2015 at 12:08 # 

    Multumesc pentru informatie.

    RĂSPUNDE  

    Iacob Maria 17/01/2015 at 02:37 # 

    Buuna ziuz ma numesc iacob maria vam intrebat mai demult ce taxe se platesc ca pfa in

    domeniu cazare pensiuni.(am verificat si intu in domeniul sta de activitate) dar nu gasesc domeniul in

    cod caen.cum voi fi impozitata .voi deschide in 2015 pfa. Multumesc

    RĂSPUNDE  

    Falata Lacramioara 17/01/2015 at 12:33 # 

    Buna ziua!Sunt pensionara si in prezent lucrez pe un PFA, – cod CAEN 7112, va rog sa-mi spuneti ce declaratii

     btrebuie sa depun si ce taxe trebuie sa platesc. Va Multumesc!

    RĂSPUNDE  

     Anonim 18/01/2015 at 13:01 # 

    La exemplul cu norma de venit, practic care este suma care trebuie platita la stat trimestrial?

    RĂSPUNDE  

    Constantin 19/01/2015 at 19:55 # 

    Platile, de impozit si contributii, se stabilesc de organul fiscal pe fiecare sursa de venit,

    prin

    emiterea unei decizii care vi se comunica prin posta. Daca nu a venit verificati la adm financiara!

    RĂSPUNDE  

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1050#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1061#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1048#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1049#respondhttp://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/?replytocom=1068#respond

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    27/29

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    28/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    http://gestiunepfa.ro/taxe-pfa-plateste-mai-putine-taxe/ 28

    Constantin: Platile, de impozit si contributii, se stabilesc d...

    Constantin: Asteptam publicare normelor la ordonanta de urgent...

    Constantin: Buna ziua. Sunteti impozitat in sistem real. Verif...

    cuvintecareconteaza: Va multumesc oricum pentru raspunsul oferit. Ma aj...

    Urmareste Ghid PFA pe Facebook 

    Ghid PFA

    75 de persoane apreciază Ghid PFA.

    Plugin social Facebook

     Îmi place

    Blogroll

     ANAF

     ANPC

     APDRP

    Ministerul de Finante

    Registrul Comertului

    COMMENTS   POPULAR LATEST

    http://www.onrc.ro/http://apdrp.ro/http://www.anaf.ro/public/wps/portal/ANAFhttp://www.anpc.gov.ro/http://gestiunepfa.ro/registrul-de-evidenta-fiscala-la-pfa/#comment-1067http://-/?-http://-/?-http://www.facebook.com/GhidPfahttp://www.onrc.ro/http://www.mfinante.ro/http://gestiunepfa.ro/norme-de-venit-2014/#comment-1066

  • 8/9/2019 Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! _ Ghid PFA

    29/29

    19.01.2015 Taxe PFA - plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

    Parteneri

    Important

    PFA & ÎI – INFORMAȚII CHEIE

    GHID PENTRU ÎNFIINȚAREA PFA & ÎI

    GHID PENTRU CONTABILITATEA PFA & ÎI

    DESPRE

    CONTACT

    Contactează-ne!

    Tel: 0724 331 977

    Email: [email protected]

    Program: L-V 9-19

    Creat de Aspera Group,

    CUI 18787705, J39/10237/2006,

    Str. Birnova, Nr.1, Bl.M115, Ap.34,

    Sector 5, Bucuresti051161

    Ghid PFA 2012 - 2015

    http://gestiunepfa.ro/ghid-infiintare-pfa-3/http://gestiunepfa.ro/contact/http://gestiunepfa.ro/despre-ghid-pfa/http://gestiunepfa.ro/ghid-contabilitate-pfa/http://www.asperagroup.ro/http://gestiunepfa.ro/pfa-ii-informatii-cheie/