Maksymalizacja zysku z kampanii online (profit-driven optimisation)
Jakie są typowe cele optymalizacji kampanii online?
Cele optymalizacji
CPC w ramach budżetu
ROI (Return On Investment)
Koszt konwersji (CPA)
ERS (Effective Revenue Share)
?
ROI - Return On Investment
Dlaczego ustalenie „z góry” określonego CPC, CPA lub ROI kampanii jest błędem?
Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt
konwersji
Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł
Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł
Zmiana / koszt krańcowy 300 75 000 zł 250 zł
Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt
konwersji
Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł
Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt
konwersji
Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł
Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł
• Miesięcznie 1000 konwersji • Koszt 120 000 zł • Koszt konwersji 120 zł
• Przychód z konwersji 200 zł• Docelowy koszt konwersji 150 zł
Docelowy koszt konwersji?
Dlaczego w pewnym momencie przestajemy zarabiać?
Zależność liczby kliknięć od CPC
Źródło: Adequate Interactive Boutique
Marża czy obrót – punkt kompromisu
Źródło: Think With Google
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
< Wzrost liczby konwersji
[%]
Spadek zysku na konwersję
[%]
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
/
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
ROI – stopa zwrotu z inwestycji E – elastyczność cenowa
Elastyczność cenowa
Źródło: Adequate Interactive Boutique
PRZED PO RÓŻNICA ZMIANA %
CPC 1.00 zł 1.20 zł 0.20 zł 20%
KLIKNIĘCIA 1000 1100 100 10%
E = 10/20 = 0.5
Elastyczność cenowa
Źródło: Adequate Interactive Boutique
PRZED PO RÓŻNICA ZMIANA %
CPC 1.00 zł 1.10 zł 0.10 zł 10%
KLIKNIĘCIA 1000 1200 200 20%
E = 20/10 = 2
Elastyczność cenowa
Źródło: Adequate Interactive Boutique
Dlaczego elastyczność cenowa spada?
Zwiększamy zysk, nie ROI
Źródło: Adequate Interactive Boutique
ROI > 1/E w praktyce
„Takie samo ROI dla całej kampanii jest błędem. Kampanię należy podzielić na segmenty podobnej elastyczności cenowej i dostosować docelowe ROI do wartości 1/E”
ROI ROI2
ROI3 ROI4
ROI5
ROI1
ROI > 1/E w praktyce – segmentacja kampanii – „przed”
„Stosowanie jednolitego ROI dla całej kampanii w praktyce najczęściej powoduje absurdalne Wywindowanie stawek słów brandowych i marginalizację słów generycznych.”
ROI > 1/E w praktyce – segmentacja kampanii – „po”
„Zastosowanie strategii profit-driven może – paradoksalnie – oznaczać podnoszenie stawek dla słów gorzej konwertujących, a obniżanie ich tam, gdzie koszt konwersji jest mały.”
Ewolucja metod optymalizacji
„Optymalizacja profit driven jest najbardziej zaawansowaną metodą zwiększania efektywności kampanii reklamowych online”
Faktyczna wartość konwersji (Lifetime Value - LTV)
„Zbyt niska ocena wartości konwersji, a co za tym idzie, ROI, ograniczona do przychodu z jednej transakcji po ostatnim kliknięciu w reklamę, może prowadzić do niedoinwestowania w reklamę i niepotrzebnego oddawania rynku konkurencji.”
Witold Wrodarczyk+48 608 297 639
Top Related