ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie
-
Upload
fundacja-polak-20 -
Category
Documents
-
view
601 -
download
0
description
Transcript of ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie
Nagroda Ci się należy!
Łukasz Plutecki http://www.plutecki.net/
1. Fajne pomysły rodzą się przypadkiem
2. Jak to działa
3. Plany na przyszłość
Fajne pomysły rodzą się przypadkiem
Czego brakuje w polskim e-commerce
1. Strategii
2. Wyróżnika marki
3. Ciekawych pomysłów
4. Planu promocji
5. Personalizacji
6. Dobrych newsletterów
7. Skutecznego wykorzystania sprzedaży wiązanej, kuponów
8. Współpracy
Kupony na świecie
Kupony w Polsce
Dlaczego kupony są fajne
1. Dla klientów
- sami decydują co chcą kupić
- mogą podzielić się kuponem ze znajomymi
- aspekt psychologiczny, dostałem nagrodę
2. Dla sprzedawców
- kupony działają w modelu CPA
- za kupony nie trzeba płacić
- kupony pozwalają powiększać bazę klientów, efekt wirusowy
- kupony można generować na produkty o wysokiej marży
1 + 1 = 3
Polacy nie lubią współpracować – szczególnie MSP
Współpraca to niższe koszty i większe możliwości
Jeśli Ty nie ufasz partnerowi, to dlaczego klient ma zaufać Tobie?
Pola do współpracy
Linkowanie
Wspólne miejsca odbioru produktów
Łączone newslettery
Działania PR-owe
A my na to... Kuponobranie.pl
Kuponobranie – jak to działa?
Nagroda
- system nagradza klientów za dokonywanie zakupów online
- klienci wybierają 2 z 5 kuponów
Współpraca
- system pozwala na wzajemną promocje sklepów
- sklepy wymieniają się bazą klientów
Kupony
- sklepy nie płacą za emisję reklam oraz wydawanie kuponów
- właściciel sklep sam decyduje ile chce zapłacić za klienta
Kuponobranie – jak to działa?
Za każdego klienta, który wykona transakcje w Twoim sklepie
i skorzysta z systemu Kuponobranie.pl otrzymujesz 2 punkty.
Za każdego klienta, który wybierze Twój kupon płacisz 2 punkty.
1 przekazany klient = 1 nowy klient
Kuponobranie – jak dołączyć?
1. Dodaj sklep do systemu
2. Umieść kod javascript
3. Dodaj kupony rabatowe
4. Zbieraj punkty
5. Zdobywaj nowych klientów
Kuponobranie – ile to kosztuje
1. Rejestracja i dostęp do systemu jest za Free
(słownie zero złotych zero groszy plus VAT)
2. Każdy sklep za wydanie kuponów partnerów
otrzymuje punkty
3. Punkty są walutą w Kuponobranie.pl,
pozwalają emitować i wydawać własne kupony
4. Należy dbać o CTR
5. Sklep sam decyduje ile płaci za klienta
Kuponobranie – sam decydujesz ile płacisz za klienta
1. Emisja i wydanie kuponów nic nie kosztuje
2. Im kupon atrakcyjniejszy tym szybciej zdobędziesz klienta
3. Kupony o wyższym CTR będą wyświetlane częściej
4. Musisz sam określić ile opłaca Ci się zaoferować
potencjalnemu klientowi
5. Atrakcyjne kupony:
darmowa przesyłka na wszystkie tablety
do każdego laptopa myszka bezprzewodowa gratis
-30% na skarpetki sportowe
Przy zakupie dwóch koszulek, trzecia gratis
Co dalej - target
1. W Polsce jest ponad 20 tys sklepów internetowych
(dane na styczeń 2010)
2. Promoring i ePOS to około 2 tys sklepów
3. W momencie startu emisji kuponów - 50 sklepów (0,25%)
4. Po roku działalności 1000 (5%)
Co dalej – liczby, liczby, liczby
Założenia
1000 sklepów
Średnio 200 transakcji miesięcznie każdy sklep
Transakcja = 5 wyświetleń kuponów oraz 2 wydane kupony
Efekty
1000 sklepów * 200 transakcji = 200 tys wyświetleń systemu
200 tys wyświetleń * 2 wydane kupony = 400 tys kuponów
200 tys wyświetleń * 5 emisji = 1 mln emisji kuponów
Co dalej – pieniądzePrzeliczmy liczby na pieniądze - 400 tys kuponów:
Koszt pozyskania klienta w sklepie internetowym
Koszt CPC/SEM = 25 – 50 gr
Konwersja = 1-2%
Średnio optymistyczny scenariusz
Koszt 35 gr / konwersja 1,5% = 23,33 zł
Ile jest warte 400 tys wydanych kuponów?
Konwersja 1%, koszt pozyskania klienta 10zł
400 000 * 1,5% * 13zł = 78 tys zł / m-c
A co jeśli sklepów będzie 10 tys?
Co dalej – plany!Marketing
1000 sklepów to tylko 5%
E-commerce cały czas się rozwija
Polska to dopiero początek
Bez Kuponobrania nie ma kupowania!
System
Mamy profil klienta i nie zawahamy się go użyć
Wdrożenie CTR
Kampanie dedykowane
Szukamy inwestora
Mamy model biznesowy, potrzebujemy:
Stworzenie identyfikacji wizualnej
Rozwój systemu – CTR, SOAP, targetowanie
PR
Konferencje, targi
Product manager – dotarcie do właścicieli sklepów
Ekspansja poza Polskę
Bez Kuponobrania nie ma kupowania!
Więcej informacji na
http://www.kuponobranie.pl
Znajdziesz mnie @
http://www.plutecki.net
http://twitter.com/lukaszplutecki